En blogg om att leva med SRS, Segmentell RörelseSmärta. Om vägen tillbaka till livet efter en steloperation på Ryggkirurgiska Kliniken i Strängnäs den 10 mars 2011.

tisdag 21 februari 2012

Förr och nu

Om jag har trasigt avgassystem på bilen så
  • förr så gasade jag extra mycket då, gjorde fräna dubbeltrampnigar och rivstarter
  • nu så smygkör jag och försöker låta så lite som möjligt
Om det var isgata på gångvägen ner för backen till jobbet så
  • förr så tog jag sats och åkte kana hela vägen ner samtidigt som jag utropade: tjohoooooooo!!
  • nu staplar jag som en pingvin och finns det något att hålla i så gör jag det. Under tiden undkommer det mig små utrop som:  oj, ohooo och hoppsan!
När de första vårdagarna kommer så
  • förr så skolkade jag från skolan och drog på mig jeansjackan och träskor samt tillbringade dagen på något fik och smygrökte
  • nu sitter jag på en mjukt stoppad kudde på en bänk och har ordentligt på mig, man vill ju inte bli kall om ryggen!
När vårförkylningen slog till med feber och elände
  • förr så drog man ut med kompisarna och körde moped eller bara gjorde rackartyg. Vem blir gladare av att vara hemma och missa en massa skoj, liksom?
  • nu dricker man te med honung och knaprar halspastiller
Klockan elva en vardagskväll
  • förr satt man i en bil utanför föräldrahemmet och sa hej då 311 gånger till pojkvännen i hans bil
  • nu skriver man dagens sista blogginlägg medan man knappt orkar ha ögonen öppna

9 kommentarer:

  1. Vad jag skrattade när jag läste detta!
    Snacka om igenkänningsfaktor på mycket hög nivå!!

    Allt förutom avgassystemet stämde även på mej....helt jäkla otroligt!

    Kram på dej, och snurra nu filten om dej ordentligt!
    Moj

    SvaraRadera
  2. i tingstadstunneln i göteborg kunde man göra förgasarsmällar!
    kul å skrämma medtrafikanter :)
    kul läsning.
    kram från dalsland//

    SvaraRadera
  3. Skrattar igenkännande ;)
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Nog är igenkännandet stort... HAHAHA
    Träskor och jeansjacka.... Åhh.... det VAR bättre förr

    SvaraRadera
  5. Igenkännandet är som sagt stort, det var bättre förr, fniss

    SvaraRadera
  6. Haha...vilka roliga reflektioner, dom stämmer på pricken varenda en. Hur kunde det bli så? KRamar

    SvaraRadera
  7. Då var det..... No worries.....
    Nu är det.....I´m worry....hahahaha...

    Kärlek....Malla

    SvaraRadera
  8. Det var bättre förr...eller ;)
    Kram

    SvaraRadera
  9. Om influensa (som jag nu har):
    Förr: skulle jag vreka i mig Alvedon och göra allt som vanligt
    Nu: Ligger i sängen, låter febern verka och tar Alvedon bara när överstiger 39 grader, tar hostmedicin och dricker mycket...
    Kram :)

    SvaraRadera